Studiebegeleiding
Je hebt…:
  • …slechte cijfers en je weet niet waar het door komt, maar wil er wel vanaf,
  • …moeite met het organiseren en plannen van je werk,
  • …eindexamen en kan wel een steuntje in de rug gebruiken,
  • …last van onzekerheid vóór of tijdens een proefwerk of zelfs faalangst,
  • …moeite om de motivatie op te brengen om aan het werk te gaan,
  • …autisme, ad(h)d of een ander leerprobleem,

  • of een combinatie van bovenstaande studieproblemen en zoekt hulp daarbij.


    Voor middelbare scholieren
    Wij bieden iedere dag de mogelijkheid om na school onder begeleiding huiswerk te komen maken. Terwijl je je huiswerk maakt, leren wij je voor jou handige studietechnieken gebruiken en een planning maken. Daarnaast kun je vragen stellen over allerhande onderwerpen, je laten overhoren, maar ook soms gewoon even je verhaal kwijt. Meestal ben je dan ’s avonds klaar en heb je tijd om leuke dingen te doen.

    Doordat we met een klein team van deskundige mensen werken is het contact met de leerling en ouders heel persoonlijk en kennen we de achtergrond van onze leerlingen en de aandachtspunten. Hierdoor zijn we er snel bij als zich problemen voordoen en kan hulp op maat geboden worden. Zowel voor ons als begeleider als voor de leerling en zijn/haar ouders is het plezierig als alle betrokkenen weten wat er speelt in het leven van de scholier. Als we ons zorgen maken, nemen we contact op en ook als ouders willen overleggen is er altijd de mogelijkheid voor een gesprek. Ook kunnen wij, op verzoek van de ouders, overleg plegen met of advies geven aan de school of derden.


    Individuele begeleiding
    Het kan zijn dat je thuis prima kunt werken, maar je inspanningen toch niet helemaal het gewenste resultaat opleveren. Misschien heb je een achterstand of behoefte aan wat extra uitleg? Tijdens de begeleiding wordt aandacht besteed aan het leren plannen en organiseren van het huiswerk en diverse studietechnieken. Ook voor basisschoolleerlingen. Individuele begeleiding is op afspraak.

    Voor kinderen of (jong)volwassenen met autisme, AD(H)D en/of sociale problemen bieden wij specifieke begeleiding.


    Voor basisscholieren
    Als rekenen of taal niet zo goed gaat, geven wij taal- en rekentraining. Om kinderen niet overmatig te belasten gebruiken we de in de les aangeboden stof als leidraad en bieden wij extra oefening. Wij vinden een goede communicatie tussen alle betrokkenen heel belangrijk om zo de leerling optimaal te kunnen helpen. Speciaal voor kinderen uit groep 7 en 8 zijn de citotoetstraining en de brugklastraining ontwikkeld (zie Trainingen).